Nedestående er personlig holdning, ikke en generel holdning for SKUM eller andre fra redaktionsmedlemmer.
Så vidt jeg ved var grundstenene til SKUM der først. Men who cares, de er to forskellige verdener der ikke kan forenes.
Desuden har Arto godt af lidt konkurrence. Det momopol der gider vi ikke.
Arto handler om at sælge sig selv (som bliver sagt mange gange), tjene point (ligemeget hvordan man får dem), have VIP (igen, et statussymbol) - og sidst men ikke mindst, promovere sig selv ved at skrive mange beskeder, have mange venner (HVEM har 400 venner?)
Det er statussymbol på SKUM, at være aktiv og god i debatterne.
At promovere sig selv på Arto går som regel ud på at vise kavalergang, bar overkrop osv. Det skulle forresten være forbudt, men de fleste billeder godkendes altid! :S
Jeg forstår ikke du bygger dig grundlag på, at der er moderatorer der holder øje med dig, for Arto har da både supportere og admins. Det svarer til det sammen som en moderator og redaktionen, så at sige. Dem med kræfter og dem med super-duper kræfter.
Jeg har selv være både supporter og admin på Arto - og jeg synes tonen er meget forskellig fra Arto til SKUM. Både for brugerne, men også på administrations-siden..
Hvis jeg skriver en sjov bemærkning til en pige på Arto der selv har bedt om opmærksomhed bliver jeg afvist.
Hvorimod næsten alle ville svare på SKUM.
Så i mine øjne er SKUM for de der er lidt "anderledes" eller ikke gider alle de fance-pance funktioner som vennebog, VIP mm. Dér hvor man kan få nogle hyggelige venner.
Arto er for dem der vil have status, opmærksomhed. Og overfladiske venner.
Måske lyder jeg fordømmende, men .. det er jeg også. For har efterhånden prøvet begge dele noget tid.