Brugernavn:

Password:

Husk mig
Er du ikke medlem endnu? Klik på knappen her..
Facebookprofil
09/11-07 09:00
Aktivister pifter benzinslugende biler

Aktivister, der kalder sig Asfaltjunglens Indianere, går rundt i København og pifter store, benzinslugende biler, fordi de forurener miljøet, fortæller DR Update.

Samtidig får ejeren en seddel om, at bilen dræber. Aktivisterne startede i Sverige, men er nu altså kommet til København.

Jeg synes måske det er lidt barnligt - kunne man ikke gøre opmærksom på miljøproblemet på bedre måder?

Hvad synes du om aktionen - er det fair at pifte folks biler?

Slettet
09/11-07 09:38
#1Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
synes det er en dårlig måde at sige/vise
det på..

09/11-07 09:38
#2Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Jeg ved at man op til flere gange har gjort opmærksomt på problemet. Specielt har Green Peace gjort opmærksom på biler os. Jeg syntes det er fair, det er ikke alle der pifter bilen, ved at ødelægge dækkene med knive, men altså?
Jeg ved at der er en modgruppe, der prøver at komme af med Asfaltjunglens indianere, kan ikke huske navnet på gruppen men det er vel fair nok.

Altså det er synd at man får ødelagt sine hjul, for sådan et dæk koster sgu lidt penge. Men igen, man har forsøgt at gøre opmærksom på det så længe! Bilfri søndage osv! Og jeg ved, (fordi jeg har snakket med mine gamle) at man en gang da de var unge, havde det sådan at man altså ikke måtte køre i bil om søndagen. For at passe på miljøet. Hvorfor det er forsvundet ved jeg ikke.

alias
gæt mit
09/11-07 09:48
#3Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
jeg syndes det er helt fair,

fordi vi burde slet ikke have sådan nogle biler som forurener mere end miljøvenlige biler,,

09/11-07 10:07
#4Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
#2:

De bilfri søndage blev ikke til at hensyn til miljøet, men var en konsekvens af oliekrisen.

Forresten ødelægger indianerne ikke dækkene. De lukker bare luften ud gennem ventilen, så med lidt sving i pumpen er hjulet så godt som nyt.

Modgruppen kalder sig - ganske opfindsomt - Asfaltjunglens Cowboys og truer indianerne med vold og tæsk.

Begge grupper har svenske hjemmesider hvor de skriver om deres bedrifter: Cowboys og indianere.

=)

Slettet
09/11-07 10:48
#5Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Problemet ved det er, at miljøaktivister skal have folket med sig. Det ændrer ikke noget, at de pifter bilerne, for hvis man skal gøre noget for miljøet, skal vi alle sammen med. Alle og enhver skal tage hensyn og gøre en indsats, og derfor får man ikke noget ud af at pifte biler. Tværtimod. De her indianere gør sig til småborgerne og bilisternes fjender. Det er netop alle dem, der skal med på projektet. Jeg tror det virker lige modsat.

Jeg sympatiserer med tankegangen, og mener at det er godt med noget aktivisme og oprør omrking emnet. Men den her måde er forkert og åndsvag.

Slettet
09/11-07 11:02
#6Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Lidt hurtigt. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene. Jeg synes det er fedt at nogen gør oprør, og jeg vil også gerne smadre alle biler i hele landet. Men miljøforkæmpere skal ikke være fjender. De skal være forbilleder.

09/11-07 11:12
#7Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
kan godt være det var noget med oliekrisen ;) men det hjalp da os lidt med at bilerne ikke ødelagde det så meget :)?

09/11-07 11:18
#8Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Det er jo på ingen måder bilejernes skyld. De valg de har i forhold til transportmidler ligger mellem benzinbiler og el-biler. Før vi går ud i ekstremer. og når el-bilen aldrig rigtigt hittede, så må man nøjes med bilen på oliebaseret brændstof.

Hvis der nogensinde skal ske noget på bil-fronten, så skal især USA til at tage sig sammen og kikke på nye former forbilbrændsel.

Og hvis aktivisterne bliver opdaget håber jeg at de skal betale alle de bilafhentninger og gener for de bilejere det er gået ud over.

Der er MEGET bedre måder at gøre opmærksom på et MEGET velkendt problem.

Al Gores film var ligefrem god og rigtig i forhold til hvor dumt det her er.

iPsyke

09/11-07 12:01
#9Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Suk, jeg hader sådanne nogle idioter der sætter loven til side og gør hvad der passer dem.

09/11-07 12:03
#10Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Det er ikke ok, de kan gøre det på en anden måde.

alias
maoam (;
09/11-07 12:35
#11Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Hvis folk bare rør min bil.. uha, så skal de væk i en fart.
Syntes det er så latterligt. Der findes bedre løsninger.

Slettet
09/11-07 13:54
#12Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Rigtig fedt initiativ =)

09/11-07 14:10
#13Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Altså pifter eller punktere..?

-hvis de pifter dem, så syntes jge sgu ikke at der er noget galt med det..
Men hvis de punktere dem, så er det sgu ikke så klogt...

09/11-07 14:11
#14Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Men syntes nu at de skulle stille sig på rådhuspladsen med nogle skilte or råbe et eller andet isteden for

Slettet
09/11-07 14:57
#15Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
De kan jo ikke vide hvor meget bilen kører på benzin/diesel bare fordi det er en jeep.

F.eks. kunne jeepen også have en elmotor som man kan slå til i byrene og så er den pludselig meget mere miljøvenlig end andre biler.

Man skulle hellere terrorriserer bilfabrikanterne end det her. F.eks. ved at bygge en blokade der hvor de fremstillede biler kommer ud eller et eller andet.

Slettet
09/11-07 14:59
#16Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Så enhedslisten et al. igang igen med deres udemokratisk show.
Flere af de her biler har jo en levetid der er længere end
almindelige bilers og produktionsmæssigt/designmæssigt er der
ikke forurenet så meget at det rent faktisk i en del tilfælde
retfærdiggører at de så er mere forurenene end de nye smarte
biler. Men okay gymnasieeleverne er jo også først kommet lige
kommet ud af puperteten, så hvad kan man forvente?

09/11-07 15:18
#17Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
at stå og råbe på rådhuspladsen, med skilte hjælper ikke. Demonstrationer hjælper ikke.. Se selv på andre eksempler.
Green peace har forsøgt længe at få en bedre verden, så.

tror de lukker luften ud af dækkene.
I sverige ødelægger de nogle gange dækkene, hvad vi har hørt.

Enhedslisten har intet med det at gøre.
og syntes det er latterligt at du stiller det sådan op!
Det kommer fra Sverige! At man vælger at lukke luften ud fra bilerne, for at gøre folk opmærksom på det, folk er jo så smalle i blikket, at der snart ikke er andre løsninger end at lave ulovligheder.
Og tvivler på at de er gymnasie elever..

09/11-07 15:19
#18Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Deres pointe er god nok, jeg synes bare ikke de gør det på den rigtige måde.

Men jeg vil, ligesom #13, gerne vide om det pifter eller punktere, før jeg tager stilling til noget.

09/11-07 15:21
#19Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Jeg tror stadig de bare lukker luften ud af dækket.. Tvivler på at de skærer dækkene op. eller hvad folk nu tror.

Slettet
09/11-07 15:35
#20Sv: Aktivister pifter benzinslugende biler
Det er aldrig i orden at bryde med loven, men jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndene af det her.
Det gir mig kvalme når danskere kører rundt i store firehjulstrækkere - Danmark er et fladt land, og når man kører rundt i en bil, der er skabt til ørkenlandskaber og fylder to parkeringsbokse - så er det da bare en latterlig POTENSFORLÆNGER.

1 2 3 4 5 6